GODKÄND!!!

Shit va kul, nu har jag gått VU1= väktarutbildning 1 i 9 dagar. Det har varit väldigt lärorikt och roligt. Träffat spännande människor dock var alla yngre än mig vilket gjorde att jag inte kände mig så himla ung direkt haha :)

I går fick vi göra praktiska provet vilket innebar att vi fick gå ut från gympa lokalen fyra i taget men bara två i taget skulle gå in i lokalen och så hade läraren satt ihop ett problem som vi skulle lösa och när båda grupperna gjort det så skulle vi disskutera vad som var rätt och vad som var fel och vad man kunde ha gjort. Jag var jättenervös innan för man måste bli godkänd på det praktiska provet för att få göra skriftliga provet som var idag. Lägligt nog så fyllde jag år i går så hela "klassen" som består av 16 personer ställde sig upp och sjöng för mig... väldigt pinsamt tyckte jag. Men vilket som så blev ingen underkänd.

I går kväll efter fikat så satte jag mig och läste ännu mer i hopp om att jag skulle klara provet idag. I morse när jag kom till lokalen så var jag  JÄTTE nervös, illamåendes nervös... inte kul. Och det var ju självklart många andra med. NÄr man väl gjort provet så fick vi vänta medans läraren rättade  och den väntan var VÄRST...när alla pratade om vad de svarat på provet så tänkte jag att jag måste ha grymt många fel och kan inte vara möjligt att jag blir godkänd, jag var såååå nervös. Men så när alla var klara och när han rättat alla prov ropade han in oss. Mellan här så skrev jag ett sms till min kärlek att jag inte tror jag klarade det då skrev han. DU kommer bli godkänd (han tror på mig)

Innan han meddelade hur det gått så gick han igenom vad det skulle vara för svar på varje fråga. Kände väl att det var ganska många fel. När han var klar så började han ropa upp de som blev godkända och vilka poäng de fick. Man kunde få 50 poäng och måste ha 35 poäng för att bli godkänd. Han ropade upp ganska många innan han kom till mig... Ulrika Jansson 40 poäng. JIPPIE vilken härlig känsla jag blev GODKÄND han ropade upp de med lägst poäng först. Den som hade bäst fick 45 poäng så jag är riktigt nöjd. Tyvärr så var det 3 personer som inte blev godkända men de får göra Omprov om en månad.

Känns så himla bra just nu, jag har pluggat så mycket jag kunnat. Lärt mig mycket under dom här 9 dagarna. Juridik, Etik, Moral, Handfängsel, Batong, Grepp, Brott, Bränder, LABC, HLR .. m.m. Varit intensivt men lärorikt.

P.s Skickade ett sms till min kärlek efter och skrev att jag blev godkänd, han svarade: Jag var aldrig nervös :)
//Ulrika

Kommentarer
Postat av: Milla.

vad härligt, gratulerar!! :)

2010-09-05 @ 12:17:09
URL: http://minresa.bloggo.nu

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0