Vem är jag!!!

Sitter och tittar på gamla kort, och funderar på vem är jag numera? hur mycket har jag förändrats? om jag inte har spegeln framför mig så tror jag att jag ser ut som jag alltid gjort innan jag gjorde gastricen, hur lång tid tar det innan jag ser mig som jag ser ut idag?????  När jag åker tunnelbanan så ser jag mig själv som jag såg ut förr och sen ser jag min spegelbild och kommer på, näää det där är ju jag numera.... de dagar jag känner mig svullen så tror jag att jag ser jätte stor ut.... när ändrar man tänket???  Tog nya bilder idag så de tänkte jag lägga upp här.


Det är ca 3 års skillnad på dessa två kort

  

De här tog jag idag, 22/10-10. Skulle först bara se hur klänningen sitter, det är min dotters klänning hehe. Hon går och snor kläder från mig hela tiden nu, men nu råkar jag veta att hon avskyr den där klänningen och då tänkte jag att jag skulle testa den. Så vad tycker ni? är det nått jag kan ha?

Vikten: står still på trogna 66 kg. Vill ner lite till men tar det fortfarande lugnt med det. Jag har inte kunnat träna på ett tag pga att jag har varit förkyld en längre tid. Och nu äter jag antibiotika så jag hoppas att jag snart kan dra ut på en löparrunda .... men med tanke på vädret idag så lär jag få klä på mig en del när jag kommer igång med löpningen

Dagens väder i bild:



Det var allt för mig denna gång. Ska snart iväg och hämta min lilla prinsessa från skolan ♥

/Ulrika

Kommentarer
Postat av: Jenny Lindström

Hej!!

Du är så otroligt snygg! Så nu tycker jag inte att du ska gå ner nå mer. Du måste ju ha lite kurvor kvar! Klänningen sitter supersnyggt på dig!

Ha en underbar helg!! Kramar

2010-10-22 @ 21:47:00
URL: http://avigt.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tack söta vad snäll du är :) Ja lite kurvor ska jag nog ha kvar.. men något litet kg till får gärna försvinna hehe KRam

2010-10-25 @ 10:25:59
Postat av: Anonym

Hej snygging!



Vet precis hur du känner det med att känna sig stor, som innan op.

Det kommer för mig med, då och då.

Ett tips: Spegla dig ofta och bilder du lagt upp, kolla på dem ofta, så ska du se att hjärnan minskar med sina spratt!



Du är otroligt vacker och klänningen sitter ursnyggt på dig. Du strålar!!!



Kram

2010-10-25 @ 12:03:36
Postat av: Anita

Vad fin du är i klänningen, den kllär dig. Vilken skillnad på bilderna.

2010-10-25 @ 12:36:32
Postat av: Elisabet

Hej!



Tack för jätte bra sida! Är själv op för en vecka sen o har tappat nästan 10 kg, inkl 2 veckor på modifast. Äntligen ljusnar livet! Super kul m alla foton!

Kram!

2010-12-05 @ 19:23:05
Postat av: Ulrika

Vilka fina kommentarer jag fått, sånt är verkligen så kul och gör mig så glad :)



Elisabet: förstår precis vad du menar, livet känns "lättare" hehe... du får gärna berätta hur det går ... Kram

2010-12-06 @ 10:55:54
Postat av: Maud

Hej.Vad fin du är!!Och så kul att läsa din blogg. Börja med pulver idag . Annandagen. Opereras den 10 januari. Längtar.Kommer oxå att blogga.... Ha det så bra. Kram

2010-12-26 @ 20:48:31
Postat av: Sandra

Hej Ulrika,

ville bara säga att jag började att småläsa lite på din blogg för sisådär 2 timmar sen och har inte kunnat lägga ifrån mig laptopen :) jättekul och intressant läsning,som att ha en bok man inte kan lägga ifrån sig.

Har nyligen fått ok från min läkare att jag är godkänd för en GB, och remissen är skickad.Längtar verkligen till att få starta mitt nya liv!!

Det är verkligen jätte intressant att läsa om vad DU upplevt som för och nackdelar dina framgångar från månad till månad både kroppsligt och mentalt. Bilderna är verkligen makalösa och jag tycker du ser helt fantastisk ut! Bra jobbat är väl det minsta man kan säga! Mvh Sandra

2011-01-04 @ 17:31:48
Postat av: Ulrika

Maud: Vad roligt att du gillar min blogg, hoppas din OP går bra idag håller tummarna. lämna gärna din blogg så ska jag följa dig :) kram



Sandra: vad gullig du är, såna kommentarer gör mig riktigt glad, och inspirerar mig att fortsätta skriva :) Skriv gärna och berätta hur det går för dig.. ta hand om dig Kram

2011-01-10 @ 10:15:02
Postat av: Katrina

Hej Ulrika!

Tack så jättemycket för att du vågat skriva om din operation. Du är väldigt modig som lägger upp bilder och allt. Och det har varit otroligt uppmuntrande att läsa.



Jag är 21 år och väger 112 kg. Snart är det dags för mig att göra operationen och jag är supertaggad att kämpa för ett bättre och gladare liv.



Din blogg har hjälpt mycket.

Och du ska veta att du är hur fin som helst!

2011-01-13 @ 21:56:51
Postat av: Ulrika

Hej Katrina :) Vad kul att du känner att du blivit hjälpt av min blogg.... försöker uppdatera så gott jag kan... hoppas allt kommer gå bra för dig.. skriv gärna sen och berätta hur det gått ta hand om dig

2011-01-14 @ 14:00:13
Postat av: Nettan

Hej Ulrika!

Sökte på nätet efter personer som har och ska göra en GBP. hittade dig där.

Jag har också gjort operationen i maj 2010.

Vill gärna ha kontakt, så man kan byta erfarenheter.



Välkommen till min blogg.

// Nettan

Postat av: Therese Fridh

Hej Ulrika!



Jag känner igen mig i det du skriver. Jag genomförde min gastric by pass nov -07 och efter 37 kg så har jag fortfarande en bild mig som tjock och funderar ofta på vem jag är. Är jag den samma eller är jag en annan? Ibland så känns det som man är själv i dessa tankar och det kanske låter dumt men det är skönt att veta att man inte är själv.

Kram

2011-01-22 @ 16:13:36
Postat av: Ulrika

Hej Therese

Ja visst är det konstigt egentligen men det tar tid för huvudet att förstå, jag trodde faktiskt inte att de skulle ta sån tid. Men det blir bättre och bättre...nu tar jag inte ett klädesplatt i butiken som är 3 st för stor innan jag provar utan nu tar jag "min" storlek exempelvis hehe :) men roligt ändå att när man tänker sig som "tjock" och sen kommer på..men det är ju inte jag längre jag är smal nu... det är iallafall en härlig känsla :)



Har du mått bra annars?

Kram

2011-01-23 @ 11:12:41

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0