2 nov-2010

Idag fyller mitt yngsta barn 6 år ♥, tiden bara rinner iväg.

Grattis mammas prinsessa på din födelsedag ♥

Idag för 6 år sen så väntade vi på att få bli igångsatta, jag låg på SÖS i ca tre veckor innan pga havandeskapsförgiftning. Så lite less på sjukhusvistelsen var jag. Men allt var värt med tanke på vilken fin prinsessa vi fick.  Jag kände mig inte speciellt dålig men värdena var inte så bra så läkaren bestämde sig för att sätta igång förlossningen. Du blev 4 veckor för tidig så det var ingen stor bebis vi fick. 2425 g  och 48 cm lång. Du föddes 16:56. Det jobbiga var efter förlossningen var att jag förlorade en del blod så att jag fick åka upp till operation. Pappa blev jätte orolig. Men han fick första dygnet själv med dig. Allt gick bra på operationen och sen när jag kom tillbaka från uppvaket så fick vi ett rum på Södra BB för det fanns inga rum på vanliga BB avd. Södra BB hade ett jättefint dubbelrum vi fick använda. När det kändes som inget mer kunde hända så kom en läkare in och sa att du hade lågt blodsocker och måste läggas in på neontalavdelningen, första känslan var att det är ju inte så farligt, min andra dotter Emma hade oxå lågt blodsocker när hon föddes fast hon var då istället två veckor sen. Så det kändes inte nytt utan jag tyckte att det känner jag igen. Men när vi åkte ner med dig till neontalen för att lämna dig där så blev jag jätteledsen det kändes hur jobbigt som helst. Du var ju så liten. Men du tog snabbt igen dig. Vi fick väcka dig var tredje timme för att se till att du fick mat i dig, och det fick vi fortsätta med när vi kom hem. Nu har du tagit igen dig med råge, du är lång för din ålder och det syns inga spår på dig att du är för tidigt född

♥ Älskar dig min fina flicka ♥

//Mamma

 


Kommentarer
Postat av: joss

Grattis lilla C ;)

2010-11-03 @ 17:56:42
URL: http://tornrosbuske.blogg.se/
Postat av: Svägerskan

SötCornelia! :)

2010-11-04 @ 07:12:41
Postat av: Becca

Trillade in på din blogg via en slump :)

Allt bra med dej denna fredag kväll? =)

2010-11-12 @ 20:33:23
URL: http://myranstankar.blogg.se/

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0