Skolavslutning!

Idag var det skolavslutning i min mellersta dotters skola. Jag tog mig ner dit vilket kändes helt underbart, dock så ligger skolan precis nedanför min bostad så det var nära hem om jag skulle behöva gå hem.  Min dotter Emma var konferencier tillsammans med sin klasskamrat Daniel, de var urgulliga och skötte det exemplariskt.  Efter att alla barnen sjungit och rektorn sagt sitt så var det samling i klassrummen där Emmas lärare pratade en liten stund sen fick alla gå och ta fika. Kaffe/Saft med rulltårta som barnen hade bakat med grädde och jordgubbe på toppen.

Här följer lite kort från dagen:


Eftersom jag inte kunde följa med min son till hans avslutning så tog vi ett kort innan hanåkte iväg. Han är så fin mitt hjärta ♥. Hans pappa var på hans avslutning i år.

Alla barnen står och sjunger

Emma och Daniel som konferencier

Emma och hennes underbara lärare Fia, hon är toppen vi kommer sakna henne massor. Var mycket tårar den här dagen då många barn kommer gå i olika skolor efter sommarlovet. 

//U

Kommentarer
Postat av: Marie Gerahty

Hej,

Har blivit lite "fast" i att titta hur andra som genomgått en Gastric Bypass har det nu. Jag har haft oerhört svårt att lära mig att äta sakta och dricka sakta och ofta.

Din relation till mat idag - hur är den? Kan du unna dig något extra någon gång? Hur känns det att vara normalviktig? Jag har gått ner 14 kg, gjorde operationen 7 april så det är lite över två månader sedan - men jag sucktar efter - 35, men det får ta sin lilla tid, det går neråt i alla fall. Alltid rädd att jag skall gå upp ; )



Tack för att du delar med dig - från en lite "nere" och vill gå ner mer NU Marie

2010-06-15 @ 10:31:49
Postat av: Ulrika

Hejsan Marie

Jag blev precis som du lite fast i att titta i andras bloggar om hur de haft det och hur det går, tyckte det var väldigt intressant :) Min relation till mat är bara bra... måste tänkta på att äta sakta och inte för mycket för det är lätt att få dumpningar... och ja jag kan unna mig nått extra.. men man måste begränsa det... jag har lördagar då jag kan unna mig nått om jag känner för det. och ta det lugnt det är bara bra om det tar lite tid att gå ner för då hinner huden med :) ha inte för bråttom. det är väldigt olika på hur man går ner jag hade gått ner 19 kg efter ca två månader såå det är inte så mycket mer.. tänk på att röra dig mycket.. jag började med stavgång så fort jag fick orken efter op :) ... och du är relativt nyop så du behöver inte tänka på att vara orolig att gå upp i vikt :) Ta hand om dig :) KRAM

2010-06-15 @ 22:08:27

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0