Hönsmamma?

Hönsmamma? Jag? näää det kan ni inte mena. Jag har väl aldrig varit hönsmamma. Nu ska jag göra nått annorlunda i helgen. Eller har tankarna på det. Funderade på ta med mitt yngsta barn till min bror och hans familj. Och övernatta där från lör-sön. Då får mina stora barn vara hemma själva under den tiden och se film och äta gott. Har klara matlådor i frysen så de kan värma middag. De skulle förvisso klara av att laga mat själva.

Får höra hela tiden att jag måste släppa taget lite om barnen och visa att jag litar på att de kan ta ansvar. De är 14 resp 12 år gamla. väldigt ansvarsfulla. Och deras pappa finns i närheten om det skulle vara något. Men jag tycker ändå det känns lite läskigt.. men någon gång ska väl vara den första?

Eller när brukar man låta barn få sova hemma själva????

//Ulrika


Kommentarer

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0