Förberedelser inför julen

Idag hade jag ledigt från jobbet. Så då passade jag på och gå upp och tvätta kl 6.00, och mellan tvätttiderna sprang jag till skolan med yngsta tjejen som skulle ha avslutning i klassen. Sen var det bara hem och tvätta vidare och städa lgh så vi har julfint innan julafton. Efter jag hämtat lilltjejen så handlade vi lite. Jag tänkte jag skulle baka idag men när vi var i affären så tänkte jag att jag har massor med tid i morgon och gör det då istället. Så vi handlade lite grann och vandrade hemåt.

Sen när Emma kom hem så tyckte vi att vi ändå skulle baka så iväg till affären igen (tur att den är nära). SÅ nu har jag bakat knäck och ischocklad för första gången och det blev kanonbra :)

     

Så såg det ut. Emma hackade sötmandel till knäcken :) och ställde fram formar. Jag rörde i knäcken och hällde upp allt. Ischockladen fick vi inga förberedelser bilder på men tror vi klarar oss ändå. Klicka på bilderna om ni vill se dom större. Jag är iallafall jätte nöjd. I morgon så ska vi göra köttbullar till julmaten på fredag.

Nu är det dags att ordna med middag här hemma

/Ulrika

Kommentarer
Postat av: "E"

Knäcken var sååååå god! Den vita ischokladen var också riktigt god.

2010-12-29 @ 14:28:15
URL: http://emmaoutstanding.blogg.se/

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0