Förändringar för livet!

För nästan 1 1/2 år sen började mitt nya liv. Då gjorde jag min Gastric bypass. Det är ett utav de bästa val jag gjort i mitt liv.  Jag har en HELT annan energi nu än vad jag hade då. Barnen märker tydlig skillnad på sin mamma och de tycker det är toppen att jag mår som jag gör idag.  Att jag dessutom orkar springa... menar när folk pratade om att de drog ut och sprang tänkte jag att de var inte kloka, skulle ALDRIG kunna tänka mig att springa usch vilken tråkig sport...  men idag tycker jag det är JÄTTEkul att springa. Förra året så sprang en kompis midnattsloppet och undrade om jag skulle med då tyckte jag att jag inte hade orken så sa jag att jag skulle göra det 2010.  Och i morgon bär det av... jag är verkligen jättenervös. Men min kärlek är mitt stöd han är så underbar. SÅ det var inte bara mitt nya liv med min nya vikt utan fann ju även kärleken ♥

När jag pratar med andra som funderar på göra en GBP men känner sig väldigt osäkra så föreslår jag att de ska skriva en lista med för och nackdelar på att göra en GBP och på att fortsätta vara överviktig. 

Det som  gör mig ledsen ibland är att min pappa aldrig fick se mig så här, han fick inte se mig så här lycklig och välmående.. han skulle väl dock tyckt att jag inte är riktigt klok som drar ut och springer. Men han skulle ha tyckt om min kärlek det är jag säker på. 



Det var mycket som försvann med min viktnedgång.. sömnapnén, och så hade jag svullna händer och fötter... jag hade problem med höger hand den värkte och var svullen, gjorde röntgen m.m men de hittade inget fel. SÅ när jag gick ner så försvann svullnaden och värken.. märkligt va? Inget någon läkare nämnde att det kunde vara vikten. Det var när jag såg bilden med det blåa skyddet som jag kom på att jag hade problem... man glömmer fort hur det var
//Ulrika

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! Har följt din blogg sedan jag fick reda på att jag blev beviljad en GBP. Verkligen jätte kul att se skillnaden. Är opererad den 21/5-10 och redan gått ner drygt 30 kilo. Känns verkligen kanon måste jag säga och lääängtar verkligen tills jag kommer upp till samma/liknande resultat som dig =)

Önskar dig stort lycka till med springningen!

MVH Frida

2010-08-20 @ 12:27:09
URL: http://justfrida.wordpress.com
Postat av: Kajsa

Hej Ulrika! Hittade dej här på min hhttp// adress. Vi pratade lite innan jag gjorde min GBP, tänkte bara säga att det gått riktigt bra! blir så glad när man ser din blogg också! Vadkul att du sprang midnattsloppen! :D



Kram kram / Kajsa

2010-09-01 @ 09:56:46
URL: http://outoff.blogg.se/
Postat av: Malin

Hejsan!Vad roligt att jag hittat till din blogg.

Jag är en tjej som nu den 27:e skall göra min operation. ÄNTLIGEN!!! Oj vad jag har längtat. Jätte kul att läsa din blogg och bra info för mig. :)

Kram Malin :)

2010-09-15 @ 17:04:10
URL: http://malladelicious.blogg.se/
Postat av: Shirin

Hej va roligt o se att du har gått ner så mycket..det är så att jag är oxå överviktig..jag har försökt med allt men lyckas inte alls, jag är 165 cm och väger 94 kg.jag skulle vilja gå ner 30 kg.hur ska jag göra har du några bra råd till mig?Mvh Shirin

2010-09-28 @ 10:01:05
Postat av: Linda

Hej!

Vill bara säga att du är så vacker!

Ska själv göra en GBP den 4/10.

Så det har varit intressant och inspirerande att läsa din blogg och framförallt att titta på dina foton och se skillnaden!



Lycka till!

2010-09-29 @ 01:23:56
Postat av: Lindha

Hejsan!



Jag heter Lindha, och har intensivt läst din blogg om GBP =)

Jag har funderat över ett år nu, men jag är så rädd. Varför vet jag inte, tänker nog mycket på vad som händer efter... Som man inte vet så mycket om.

Jag är 29, strax 30 ;)Och är ca 165cm och väger 120 kg. Jag skulle verkligen vilja våga göra detta... Vad kände du innan du bestämde dig? Och hur bestämde du dig?... Min läkare har sagt att det e bara att höra av mig så skickar han en remiss... Suck... Va e det jag e rädd för? Kan man få barn efteråt?? Nu har jag ju redan 2 underbara barn, och planerar inte fler... Men man vet ju aldrig... ;) //Lindha

2010-10-07 @ 15:06:37
Postat av: ulrika

Hej Linda: Tack så snällt av dig.. nu har du gjort din GBP hur gick det? Väldigt roligt att du blir inspirerad.. det gör mig glad :) Lindah: Jag svarar via din mail fr det blir nog lite längre :) Kram Tjejer

2010-10-07 @ 15:56:07
Postat av: AnnaÖ

Hejsan, snubblade in här när jag sökte efter gbp bloggar. Det jag blev nyfiken på i detta inlägg är dina svullnader o värkar du hade innan op. Jag går nämligen i operationstankar just pga att jag har sånna svullnader och värk, speciellt armar, fingrar, händer, vrister, fötter och vader. De kommer och går och är värst på kvällarna. Har sökt för det, men ingen kan säga vad det kan vara. Ingen har heller nämnt övervikt som en möjlig orsak utan det har jag fått komma fram till själv. Så glad jag blev över att läsa att du sluppit dom iomed operationen =) Nämnde du de värkarna inför operationen och hälsokontrollerna? Fick du en extra utredning då? Ha de gott!

2010-10-11 @ 10:32:26

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0