♥ Emma ♥

Igår fyllde min dotter Emma 12 år. Hon föddes kl 13.03 19 augusti. Kommer ihåg hennes förlossning som om det vore igår. Jag gick över tiden ca 14 dgr. Tyckte att nu får det vara nog nu får de hjälpa mig att få igång förlossningen. Så jag ringde till Huddinge Sjukhus och hörde mig för vad jag skulle göra. De bokade tid åt mig för att göra nått nytt ultraljud och de sa även att mår barnet och mamman bra så sätter de inte igång förlossningen. Men jag tyckte att jag inte alls mår bra, hade ju rätt jobbig foglossning och fick gå med kryckor för att kunna gå. Så ja efter en stund så fick jag iallafall tiden till att göra ett ultraljud.

På morgonen när vi skulle göra oss klara för att gå iväg och lämna Emmas storebror Sebastian till deras mormor så tyckte jag det kändes lite jobbigt i magen. Men tänkte inte så mycket mer på det. Vi lämnade prinsen till mormor och tog bussen mot Huddinge Sjukhus, trixet här var att vi var tvungna att gå av och byta buss vid Norra sköndal... och då hade mitt värkarbete startat lägligt nog. Jörgen klockade mina värkar och sa att det var gott om tid för det var minsan 5 min mellan värkarna.. vilket det inte var utan 3 min men han ville inte säga det för han var rädd att det skulle stressa mig. Men vid Norra Sköndal tyckte jag  det blev riktigt jobbigt och tyckte vi skulle ringa efter taxi istället för vänta på bussen. Men Jörgen menade på att vi ändå får vänta på taxi så kunde vi lika gärna ta bussen. Det jag inte tänkte på då var ju att bussen stannar vid varje station och taxin åker ju raka vägen. Men vilket som så tog vi bussen och väl framme vid Sjukhuset så sa jag att vi går ner till förlossningen direkt och hoppar över Ultraljudet. Så vi knackar på vid förlossningen och de tyckte vi kom en väldigt konstig väg eftersom de som kommer åker bil och kommer då in andra vägen. Fick då förklara att vi åkte buss in, under dagen så hade det gått "rykten" om ett par som åkte buss in så när jag berättade för en barnmorska så utbrast hon haha var det NI :) lite kul.. blev ett roligt minne iallafall. Väl inne på förlossningen så var jag öppen 3 cm men totalt så tog det 4 1/2 timme hela förlossningen. Jag mådde verkligen jättebra efteråt men Emma mådde inte lika bra hon hade lågt blodsockervärde och fick läggas in på neontalen så vi var där några dagar tills hon var stabil och då fick vi åka hem.

Första mötet mellan Sebastian & Emma: Sebastian pillade på Emmas hand då tog hon tag i hans finger. Han blev helt chockad och vågade inte röra en fena och sa titta titta... :) Han blev jätteglad. Min lilla prins blev storebror.

 


Kommentarer

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0