Södersjukhuset!

Idag hade jag en tid på SÖS för att göra ultraljud på gallan efter mitt akutbesök för ca 1 1/2 månad sen. Då hade jag förhöjda levervärden och grym värk i magen. Har inte känt av nått speciellt efter den gången  men har tagit om blodproverna på levern, vilket verkar vara i sin ordning nu (läkaren skulle höra av sig om det var nått)

Nu när jag hade tid på SÖS så blev jag uppropad som Jenny Jansson, fick tillrättavisa att jag faktiskt heter Ulrika men att det står i fel ordning så de vet :).  Fick komma in i ett rum och lägga mig på britsen och visa magen, jag fick själv lägga papper på byxlinningen så sa hon att jag ska få kall gele på magen sen när läkaren kommer in. En ung manlig läkare kom in och presenterade sig (minns faktiskt inte hans namn) han la på gele och satt och tittade på skärmen, såg VÄLDIGT allvarlig ut så jag blev sjukt (är ju på ett sjukhus)  nervös. Han fantisera ihop himla massa scenarion på sjukdomar.... han sa andas IN............ NU kan du andas ut... så fick jag göra ett gäng ggr. Sen sa han... Ja jag hittar gallsten  så din läkare kommer att kontakta dig när han fått mitt resultat.

Så det är vad jag gör nu... är att vänta på besked från läkare om det är nått som ska göras eller inte.

//U

Kommentarer
Postat av: Anna Christensen

Hej ser att du lagt till mig på din blogg. Tack så mycket. Lycka till med allt. Kram

2010-04-21 @ 17:56:21
URL: http://livetmedhopp.blogg.se/

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0