Emmas dikter!

Min dotter Emma har livlig fantasi, vilket är himla bra. Tror hon måste ärvt detta från min bror Micke han har nämligen väldigt bra fantasi och skrivit mycket texter genom åren.

Hon har skrivit tre dikter nu på sista dagarna som jag tycker är bra:

Min bror!

Jag älskar honom mer än vad jag tror
Han har kommit upp i målbrottet må du tro
När jag skrattar säger han nej
men jag säger jo
Min bror har hår under armarna, det är inte trevligt
för jag tycker det är äckligt
för när svettet fastnar i håret
ser det ut som värsta kletiga svarta fåret

Kärlek

kärlek
Det är inte bara en lek
man älskar med sitt hjärta
om du krossar det så skapar du smärta
om du leker med någons känslor
så blir gråten väldigt stor
du kanske vill skicka din älskade en röd ros
men skicka den via bud inte via posten då kan det bli mos
röd är kärlekens färg
och kärleken kan du känna hela vägen ner till din märg


Hon är så duktig min tjej :)  Har någon till men lägger bara upp dessa två så länge
//U

Kommentarer

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0