Bekymrad!

Igår var jag på ett möte vid vårat centrum med min son, hans pappa och en man som ska hjälpa oss och se vad som gör att våran son inte trivs i skolan. Under samtalet så säger mannen att han är lite bekymrad över att jag går så tidigt på morgonen och undrar hur allt fungerar när jag jobbar som jag gör. Ja det undrar jag med svarade jag utan att tänka mig för... men så började jag fundera alltmer på det han sa, ja hur fungerar det.. jo mycket bra tycker jag. Ungarna är jätteduktiga på morgonen och eftermiddagen...  och hur ska en ensamstående trebarns mamma annars göra...måste ju jobba eller hur!  och heltid är det som är lättast att få, när jag sökte deltid så fick jag inget.. det är jättesvårt att få. Sen så vill man ju ändå kunna få i hop ekonomin ... och barnen är så stora så de har inte rätt till fritids längre det är ju ändå meningen att de ska klara sig lite själva.. bli lite mer självgående, ansvarsfulla m.m så jag förstod ändå inte vad han menade..... Någon som har annat förslag? :)

Vill absolut inget hellre än att mina barn ska må bra och ha det bra.. mina barn är mitt liv :)

Kommentarer
Postat av: Annelie

Du vet väl att du har rätt att gå ned i tid på din heltidstjänst. Du tar då tjänstledigt den % du vill gå ned men har kvar din heltidstjänst i grunden. Man har rätt till det tills barnen är 12 år tror jag... och du har ju din minsta så då har du några år som du kan utnyttja rätten. Och har du föräldrapenning kvar så kan du ta ut det på den % som du är tjänstledig och får då stå kvar på heltids grundande sgin på försäkringskassan (den du får tfp utbetald efter).. Tänkte bara om du har det i tankarna... och har råd till det. KRAM

2009-09-10 @ 12:13:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/barbamama
Postat av: Diana

Om de funkar bra och barnen klara de är de väl inget problem. De enda som kommer att hända är att dina barn blir mer ansvarstagande och kommer att klara av mer an många andra. Jag ser inget negativt i att barnen får fixa lite själv. Jag är den "lata" mamman och mamman som jobbar kvällar o helger, så mina barn har fått lära sig att fixa och dona. OCh jag märker att dom kan mer än många andra. Många barn sitter vid matbordet och har full service jämt, ska dom nån gång bre en macka så funkar inte de.

Ha ingen ångest i att du jobbar och dom får klara sig lite själv. Och sonen som inte trivs i skolan har nog inget med att du måste gå tidigare på morgonen. Fattade jag rätt att de är så förresten, att barnen får klara sig lite själv på morgonen och em??

Hoppas de löser sig för sonen.

Ha en bra dag!!

2009-09-26 @ 10:10:48
URL: http://dianachaaya.blogg.se/

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0