BMI!!

Jag är ÄNTLIGEN "bara" överviktig, för att få göra en gastric bypass ska man ha ett bmi på 40 uppåt, men i vissa fall går det även bra om man har ett bmi mellan 35-40 fast då ska det vara något mer än fetma, t.e.x någon ärftlig sjukdom eller diabetes m.m. Jag hade ett bmi på nästan 39, men läkaren ansåg att jag fick göra den pga att min pappa dog för ett år sen och ansåg då att jag låg i en riskzon.  MEN nu har jag precis kommit ner till ett bmi på 29,6 Tjohoo.. blev så glad

Kolla in tabellen så förstår ni kanske varför



Det närmar sig normalvikt :)  jag har ca 13-14 kg kvar tills jag når normalvikt:)

Kommentarer
Postat av: sara

Jag förlorade min pappa 2001, o det är pga av det att jag sitter här i denna sitsen idag,.jag åt åt åt,, tappade alla runt omkring mig, o mig själv. det e skit jobbigt att ha förlorat nån man älska så erhört mkt. Han var den finaste männskan jag vet,. rolig, charmig, snäll.. underbar.. Livet lekte för en själv med o så händer detta.. jag har nog gått upp 60 kg sen dess.. usch. mkt sorg bakom kilona,..

2009-09-11 @ 15:16:55
URL: http://tjocksingelmamma.blogg.se/

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0