Bloggtorka??

Njä kanske inte riktigt har bara inte orkat.. så mycket på jobbet och hemma. Känt mig lite låg, men det ger med sig. Ikväll kommer min kärlek över så mysigt. Tända massor med ljus och bara vara.

Tänkte på en sak... hur kommer det sig att folk ändrar attityd eller sätt att vara mot en annan människa för att den ändrar utseende.. som i mitt fall går ner i vikt. Jag är fortfarande samma person med lite bättre självförtroende. Men jag är fortfarande jag... så varför duger jag som normalviktig men inte tjock? varför dömmer vissa så hårt på utseende???

Någon som har ett bra svar?

//U

Kommentarer
Postat av: Ewa

Instämmer fullt och fast med dig!



Man kan ju undra helt enkelt?



Finns också de som inte kan glädjas med en, som sårar en istället :(

Bara för att man själv är glad och mycket över att ha gått ned i vikt.

De fattar inte hur det är, kan inte ta till sig i tanken ens, att man varit stor i nästan hela sitt liv och att när man blivit smal så får man bättre självförtroende, man känner sig lyckligare än någonsin och man mår bra.

Tror att det är en av de nya döds synderna, att man INTE får vara glad för sin egen skull!



Om man inte dög åt vissa förr men duger nu, vad är det då för vänner att ha????



Kramen



2009-12-02 @ 16:20:11
URL: http://themetalgirl.blogspot.com
Postat av: Liza

Typiskt oss svenskar med våra fördomar!!!!!

Tragiskt men sant. Detta visar dock enbart vilka som är dina riktiga vänner!

Kram

2009-12-02 @ 16:20:26
URL: http://lizaaxelsson.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ja Ewa visst är det så, jag har ju oxå varit överviktig hela mitt liv.... och jag har aldrig mått så bra som nu så de som verkligen bryr sig om mig på riktigt borde bara vara glada för min skull :) Liza det är så himla sant...:) Men förstår de som blir deppiga när man upptäcker hur det är :) Kramen

2009-12-02 @ 16:52:09
Postat av: sara

mm håller bara med... o ännu jobbigare är det när inte ens syrra är på ens sida.. vi har inte alls pratat sen jag gjorde op.. känns ju jätte kul... eller inte...

2009-12-02 @ 21:51:51
URL: http://tjocksingelmamma.blogg.se/

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0