Lite om Gastric Bypassen jag gjort:)

Nu har det gått exakt 5 månader sen jag gjorde min operation. Har faktiskt mått riktigt bra. Fått några dumpningar men inte känt så farligt. Förutom i fredags då jag fick den jobbigaste jag någonsin haft och kunde dessutom inte lägga mig ner och vila då jag satt i en bil men bara blunda och andas så blev det bättre efter ett tag:)

Jag kan äta/dricka det mesta förutom: Pizza, Vitt bröd, Kolsyrad dryck, kött är lite svårt ibland, chocklad, kan inte dricka stora klunkar vatten.

Orken har blivit avsevärt mycket bättre, kan springa i en backe upp utan att smälla av, sätta benen i kors, sitta på knä på golvet utan att benen domnar. Böja mig ner och ta upp saker från golvet utan att det känns ansträngande. Sitta med benen ihop och luta mig framåt. Gå med stavar och det är roligt.

Jag har blivit en mycket gladare person, alltid varit en glad person men nu kommer det innefrån.

Finns självklart nackdelar också allt är inte guld och gröna skogar, men jämfört med fördelarna så är inte nackdelarna något jobbigt, tappar massor med hår, kan inte svulla vilket egentligen inte är en nackdel, men det var tufft när jag var på kryssning och skulle äta buffé alla går och hämtar flera ggr och jag satt där med min tallrik  fördelen är att det är billigare för mig att äta.

Jag har aldrig kräkts något efter operationen så jag har ingen aning om hur det skulle kännas så ibland när jag mår illa så  tycker jag det känns läskigt men någon gång kanske borde vara den första :) hehe.  Fick lite jobbigt med magen några veckor efter operation då sa de att det kunde vara magkatarr och det är tydligen ganska vanligt efter en gastric så jag fortsatte med Lanzo som man får direkt efter operationen som är ett skydd för magen. Efter att jag åt den lite extra länge så blev jag bra igen och har inte känt av magen på det sättet.

Två veckor efter operationen började jag gå ut på lätta promenader och har ökat det lite mer och mer, stavgång och ibland så varierar jag med gå i snabbt takt och springa kortare sträckor. Nu vill jag  göra något mer.  Har även efter mina motionskvällar gjort situps och armhävningar när jag kommit hem.  Det hjälper till i viktminskningen och får mig att må mycket bättre. Ibland har jag sällskap när jag går ut och ibland ensam, vill inte hänga upp mig på någon för då är det så lätt att hoppa över att gå ut och gå om den andra inte kan eller vill.

Kommer inte på nått mer nu, fråga gärna vad som helst om det här :) 

Jag har iallafall fått ett helt nytt liv, och jag älskar det 

Tjingeling

Kommentarer

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0