Service?

Jag satt just och läste en fd kollegas blogg om att hon blivit kärring pga att hon klagar på service, men måste hålla med.. tonfallet de använder gör så mycket. Kan berätta om två grejer som hänt på bussen, för kanske en månad sen så gick jag på bussen i tyresö, hade en nutrilett dricka i handen (behövde nått i magen på vägen) jag visar mitt busskort och ska gå in, därav busschauffören tar tag i min arm och säger  nått och jag uppfattar det inte och säger ursäkta?  han säger då, DEN där vill jag inte se på golvet... jösses hur gammal tror han att jag är.. visst det är väl ok att han påpekar, men han behövde INTE vara så otrevlig. Och i morse tvärbromsade bussen så jag slog i knät, (även min svägerska) tror ni att busschauffören säger nått i högtalaren .. nej inte ett ljud, han skulle kunnat bett om ursäkt.  Men här vill jag även lägga in nått positivt, det finns en busschaufför som kör på morgonen som är jätte trevlig han säger godmorgon till varje person, när han närmar sig slutstation så säger han i högtalaren vad det förväntas för väder på dagen, och önskar alla en trevlig dag.. DET är service:)   Jag jobbar själv inom service och tycker om att folk känner sig glada efter att ha besökt oss, som vi sa på ett tidigare jobb... le genom luren så vinner du kunden (då jobbade jag alltså som telefonist) Det ligger verkligen nått i det:)  finns vissa ställen som man ringer till där telefonisterna bara låter trötta.. men men nä nu får det vara slut på kärringgnäll för ida heheheheh :)

Ha en underbart SOLig dag :)

Kommentarer

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0