Föräldrarskap!

Usch så svårt det kan vara ibland, jag vill bara mina barns bästa.. men ibland är det svårt att veta det bästa, man gör saker som man tror ska vara bäst för MITT barn. Valde en skola som ligger längre ut på tyresö för att jag ville att hans start in i vuxenlivet skulle vara det bästa, men nu när han började i 6:an så blev det mycket svårare än vi trodde. Han har svårt att komma in i gruppen, svårt att  nå sina mål, tycker så synd om honom. Men nu är allt igång i skolan, mentor,rekor, kurator är med i det här. Min son är en väldigt lugn och snäll kille och behöver mycket kärlek och uppmärksamhet som de flesta barn.  Han var med från början med att välja skola så han tyckte det kändes bra först.. men nu vill han byta skola till en som ligger lite mer i skogen, men jag tycker vi ska ge det en chans och se om det går att lösa, det borde gå att lösa .. eller hur mycket ska ett barn i 12 års åldern få vara med och bestämma?? 

Jag förstår verkligen att det är svårt för honom, först ny skola, sen dessutom så är skillnaden enorm från 5:an till 6:an, i femman hade han en och samma lärare i de flesta ämnena och då fick han mer hjälp med att komma ihåg saker, i 6:an har de olika lärare till de flesta ämnena, mentorn träffar han två ggr i veckan.. han måste ta mer ansvar än tidigare. Så jag tror det blev väldigt mycket för honom på en och samma gång. Det var prat om att han kanske skulle gått om femman, men det var en pedagog som sa att han inte skulle göra det, så jag vet inte om vi tog rätt beslut som inte lät honom gå om. Det är mycket funderingar och tankar nu, men ska ha ett möte med skolan nästa vecka. Så jag blir troligen lite klokare då. Hoppas mitt barn mår bättre snart. Gör så ont i hjärtat när han mår dåligt

Nu ska jag jobba vidare...

Kommentarer

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0