Operationsberättelse! + min tid på SÖS

10 mars

Kvällen innan operation skulle jag ringa avd 56 och höra vilken tid som gällde för opdagen, de sa att jag skulle komma in kl 7.15. Då skulle jag vara nyduschad, osminkad och ingen parfym :)

11 mars

Vaknade kl 4.00 -- gick upp och tog en dusch, packade det sista jag behövde, de sa att jag skulle ta med tidningar så jag tog med mig någon tidning och en bok.  Tog bussen vid 5.45 så jag var framme vid sös ca 6.45. Letade upp en sköterska som sa att jag skulle sätta mig och vänta i tv rummet. SÅ det gjorde jag,  jobbig väntan, satt och tänkte på barnen och hoppades att allt skulle bli bra. Vid ca 7.15 kom det en sköterska som visade in mig i det rum jag skulle sova i,rum nr 6 det var en tvåsal och jag fick fönsterplatsen. Hon la fram kläder jag skulle ha på mig. Jag fick byta om medans hon gick och förberedde lite annat. Fick ta på mig stödstrumpor, en skjorta som man knyter i nacken och en skjorta som man knäpper fram och deras ursnygga unisex trosor hehe. Sen kom hon tillbaka gav mig två alvedon jag skulle ta och sa att jag skulle lägga mig  i sängen och ta av mig ena skjortan.

Min utsikt från fönstret:)



Vid ca 8.00 körde de ner mig till operationen, sköterskan pratade om annat så jag inte skulle tänka eller känna så mycket. När vi var nere parkerade vi sängen och så satte de på mig en blå mössa och blåa tossor på fötterna, så kom operationssköterskan och tog mig i armen så gick vi till operationssal nr 7. Där inne fick jag sätta mig på britsen ta av mg trosorna (de skulle sätta katetern när jag sover). och så fick jag lägga mig ner. Fick ett varm täcke över mig. De satte kanyl i båda armarna, i höger arm satte dom en i ett kärl som ligger längre in, den gjorde grymt ont trots att hon gav mig bedövning först. Sen satte dom en mask mot munnen, kändes som om jag inte kunde andas varken ut eller in, sen sa hon godnatt ulrika............:)

Ca kl 13.00 vaknade jag på uppvaket, kände mig rätt snurrig. En sköterska kollade hur jag mådde, kikade på mina värden. När jag piggnade på mig bad jag om en telefon för jag hade lovat ringa min dotter så fort jag kunde så hon fick höra att jag var ok, min son hade ingen mobil så han kunde jag inte få tag i, så sköterskan kom å la en telefon på min mage men jag mindes inte emmas nr i huvudet så jag ringde jenny men där blev det inget svar, ringde hennes pappa så han fick ringa emma och tala om att jag var ok :) ca 16.00 fick jag åka upp till mitt rum, då hade jag piggnat på mig ganska ordentligt. När jag kom upp på rummet så stod det en blommbukett med en nallebjörn i :) Det var från min bästa väninna veronica så söt..



Vid ca 17.00 pratade jag med min svägerska jenny  och hon var redan inne i stan så hon kom å hälsade på mig, fick även fina blommor och gulligt kort av henne oxå. KÄnns så himla skönt att veta att folk tänker på mig och finns där för mig, det som är så skönt med jenny är att hon vet precis hur jag har det och hur det känns eftersom hon också gått igenom det här,






12 mars

Vaknade kl 6.00 sköterskan fick komma och ge mig lite smärtstillande, hade väldigt ont. vid ca 8.00 skulle jag få ställa mig upp från sängen, de ville att jag skulle gå lite så att jag inite får blodproppar. Så två sköterskor skulle hjälpa mig. Den ena sa att dom inte ger mig någon gåvagn för att hon tyckte jag inte var så stor och borde kunna bära min vikt själv:) det kunde jag  iförsig, kändes väldigt snurrigt att gå men det gick bra:)   Sen var det dags för frukost som såg ut så här:



Fick en lapp där jag skulle skriva i allt jag äter så de ser att jag klarade att få i mig tillräckligt

Den här dagen kom Veronica, Madde och mina två stora barn på besök. Det kändes kanon, fick mera blommor och barnen hade gjort eget kort och tog med sig nallebjörn så jag inte skulle känna mig ensam, men umgicks mycket med en tjej som heter Jennie på sös hon opererade sig samma dag som mig men efter. Jätte trevlig tjej och det gick bra för henne oxå, skönt det.



Det nedre kortet var från Madde och Kenny :) så goa :)



13 mars

Fick jag åka hem :)

Kommentarer

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0