Dax att uppdatera

Usch så dålig jag har varit på att skriva i bloggen på min ledighet, men det har bara inte funnits någon lust. Haft en del att stå i förvisso.

2009 redan! Kom på i morse att nu är det januari och i februari-mars så får jag troligen operationen, blev måttligt nervös när jag tänkte på det. Ser fram emot det samtidigt som jag är rädd... Det är ju en operation, men det kommer bli bra, jag kommer må så himla bra sen. Mycket att se fram emot

Den här gången kommer jag i nte säga att jag undrar vad som händer 2009 för det gjorde jag 2008 och den 4 januari-08 dog pappa. Saknar dig så sjukt mycket pappa önskar du vore här... på julafton blev sebastian deppig över att du inte var hos oss... men mamma som jag är, så var jag stark och fick honom på andra tankar.... Tänk om man kunde vrida tillbaka klockan och få säga dom saker jag inte fick sagt.

R.I.P Yngve Sven Broberg F: 500728 D: 080104 R.I.P

Älskar dig!

Vill även sända massor med tankar till Göran Norberg som även han dog 2008. Mitt yngsta barns farfar som hon avgudade. R.I.P Göran tänker på dig!


Julafton firade vi hos Micke (bror) och Jenny, hennes släkt kom dit oxå.. var jättemysigt. Skönt att fira på ett sätt vi inte gjort tidigare.. bryta mönstret, ta plats för nya traditioner ... Vi har genom åren alltid firat nere hos mamma, var trevligt det oxå men den här julen var annorlunda och det passade oss så himla bra.  Som vanligt blir man ju alltid proppmätt på julmaten haha dumt att lära sig att äta lagom så man slipper känna sig som en spärrballong haha men dock sista julen jag och min svägerska kan äta så här. . så vi liksom "passar på" .. dumt att tänka så oxå men det var ju julafton haha.


Nyårsafton firade jag hos Veronica och Claes, vi blev totalt 9 vuxna och 2 barn. Vi åt gott och drack gott och spelade lite spel. SÅ mysigt. Det härliga var att det blev i nget fylleslag utan alla drack med måtta. Jag drack knappt nått  fördelen var då att jag mådde kanon dagen efter haha  trött dock eftersom vi var uppe ett tag.

Hade dock ångest dagen efter när jag fick höra hur mina stora barn haft det... önskar jag visste då hade jag hellre varit med dom. Mina barn  är mitt liv skulle verkligen göra precis allt för dom

2008


Ja vad hände då, alldeles för mycket hemska saker, barn som drabbats av sjuka människor.. familjer med mycket lidande.. vet att många förlorat sina fäder just det här året inklusive jag.  Hoppas verkligen det här året inte för med sig lika mycket lidande utan att det vänder nu.

Det som varit svårt att  läsa om är Max, Saga och Engla.. Oskyldiga små barns liv. Engla var lika gammal som mitt mellanbarn. Hur skulle jag göra om jag förlorade någon utav mina barn.... jag skulle gå sönder, hur överlever man nått sånt?

Fast det är inte bara hemska saker som hänt 2008:)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Nä nu ska jag se om det finns nått att göra på jobbet, kan säga att det är inte EN ENDA konferensbokning det betyder att det lär inte vara många besökare som kommer. Och det verkar än så länge inte vara så många i huset.. så vad gör JAG här då... sitter av tiden typ hahaha... nä men får chansen att blogga :) får fixa lite bilder när jag kommer hem

KRAM

Kommentarer

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0