Tonåringar!

Oki, ska jag skriva det som så många andra inte pratar om.. skolk, problem, slita av sig håret huvudbry? Min son är troligen som de allra flesta pojkar i tonårsålder. Eller jag vill tro det iallafall. Han tycker det är jobbigt och trist att gå i skolan. Han har tyckt det ett tag nu. Jag började tro att lösningen var att byta skola men de två skolor som vi kunde tänka oss var fulla så han fick acceptera läget och finna sig tillrätta i den skola han går i.  Förra vecka sa min väninnas dotter att min son går mycket själv på rasterna och hon tyckte inte alls det var konstigt att han skolkar. Hon föreslog att vi borde byta till hennes klass istället... sagt och gjort jag sa till Mentorn att nu vill vi byta.  SÅ i tisdags fick han börja i nya klassen och han verkade väldigt nöjd med det. Kändes himla bra tyckte jag. I torsdags fick jag veta från fröken att han inte varit i skola varken på onsdagen eller torsdagen. Vilket resulterade i att när jag kom hem igår så blev det TOTALT dator förbud för min har fastnat i WOW träsket.  Men visade sig att han inte gick idag heller. Vad gör man? hur får jag honom till skolan??? Känner mig så sjukt misslyckad som förälder tänker hela tiden på vad gör jag för fel hur ska jag göra, När blev det fel? Har jag inte lyssnat tillräckligt? Gör jag mitt bästa? eller kan jag göra mer?? Vad mer ska jag göra???  RÅD tack:)

Det härliga här är att jag har en SÅ otroligt mysig, kärleksfull, lugn son.... men han mår inte bra på nått sätt.

Nu ska jag stänga ner här på mitt jobb och strax gå hem för dagen. Ska bli skönt att få helg är ju även barnledig så jag och min kärlek ska bara ta det lugnt och vila upp oss. (några löparrundor lär det bli)

Trevlig helg

Kommentarer
Postat av: Järnis

Man kan ta reda på varför det är så! Tråkigt och meningslöst kan det vara i skolan och jag tror nog att de flesta tycker det mesta är meningslöst ibland.



Oftast ligger det problem bakom, det händer saker bakom kulisserna som kanske ingen ser!



Jag tror inte datorförbud är lösningen på problemet, utan att prata med skolan!

2010-09-18 @ 19:10:33
URL: http://irongirl.blogg.se/
Postat av: lotta

hej! tror du gjorde rätt i att byta klass, sätt dej i lugn och ro och prata med honom det kan ju ta lite tid innan tonåringar öppnar sej helt för vad som känns jobbigt. men blir det inte bättre så byt skola, det kan lösa mycket och då är det värt att ha lite längre resväg. jag har lite besvärligt jag med med min son, dom retar honom iblnd för att han är lite kraftig. han har inte sagt något förut men häromdagen så brast det för honom. lycka till kram lotta

2010-09-19 @ 16:03:17
URL: http://lottaotommy.blogg.se/
Postat av: Ebba

Hej!

Jag funderar på en GBP men känner att jag skulle vilja prata med nån som gjort resan. Tänkte kolla om du har lust att ses på en fika eller liknande och berätta.

Hälsningar,

Ebba

2010-09-20 @ 20:23:58
Postat av: Ulrika

Tack va goa ni är som gett råd... kan ju säga att jag haft ett sammarbete med skolan och en grupp via kommunen om huruvida min son ska trivas bättre och vad som gör att han inte kommer in i gruppen riktigt. Det här har pågått i ett år.. vi har varit inne på byta skola men de skolor vi kunde tänka oss var fulla... nu sa min son själv att han kunde tänka sig byta klass till den har går i nu, där har han två st som han känt sen han var bebis :) SÅ jag hoppas det lugnar ner sig nu :) Ta hand om er.. Kram Ulrika

2010-09-20 @ 22:14:47
Postat av: Ulrika

Hej Ebba..svarar via din mail :)

2010-09-20 @ 22:16:55

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0