Gallstensanfall!!!!!

Torsdags kväll kände jag att jag hade lite ont i magen vid ca 22.00 men tänkte att jag bara behöver sova bort det... hade svårt att somna men slumrade till lite vaknade sen mitt i natten och hade så ont så jag trodde att jag skulle dööö.... vid revbensbågen ut mot ryggen smärtade det, kände mig som en spärrballong om magen. Mådde även lite illa. Ringde min kärlek som då åkte raka vägen hem till mig och plockade upp mig så vi kunde åka in till SÖS akuten. De tog massor med prover och kände lite här och lite där... konstaterade att jag har förhöjda levervärden, så läkaren tyckte (eftersom jag blivit lite piggare) så skulle jag återkomma till vårdcentralen om ca 2-3 veckor och ta om provet och om det skulle vara förhöjt då också så skulle de skicka en remiss till att få göra ett ultraljud på gallan. När jag väl kom hem från akuten (kl var då ca 7 på morgonen) så fick jag ont igen. Ringde kirurgmottagningen och frågade vad jag skulle ta vägen, beställde då en tid till Vårdcentralen och fick träffa en läkaren där. Fick Diklofenak som smärtlindring. Och läkaren jag träffade på natten bestämde sig då för att inte vänta på att jag ska ta om provet utan skickade remiss ang ultraljud direkt, men det är ca två veckors väntetid på den.   Sååå summan av detta är att jag vet inte än varför jag hade så ont, har jag gallsten eller är det nått annat.... det får vilket fall som helst tiden utvisa.

Så jag som hade längtat till att få springa mina 7,5 km på lördagen kunde ju glömma det. var bara att ta det lugnt och vila. Missade dessutom min brorsdotters kalas :( pga detta.
//Ulrika


Kommentarer

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0