Gastric bypass uppdatering:)

Det var ett tag sen jag skrev här ang min gastric, men det är för att det stått ganska stilla ett tag. Men nu när jag inte tränat på två veckor pga min gallstens operation jag fick göra 4:e juni så rörde sig vikten faktiskt lite neråt igen. Står på en vikt av 66 kg nu och jag känner mig faktiskt ganska nöjd. Har börjat vänja mig vid att vissa inte känner igen mig. De flesta känner dock igen mig för jag är ju fortfarande jag :)

Brukar ibland oxå få lite inlägg från folk som har gjort eller ska göra en gastric bypass vilket jag tycker är jättekul. Så det är bara att fortsätta med det de som vill, jag svarar gärna på frågor  eller funderingar  i den mån jag kan :)

Här är en bild som en väninna tog på mgi när hennes dotter fyllde år i dec 08. Op gjordes mars 09 och andra bilden togs 17 juni-10.


dec-08 + juni-10 -37,3 kg

/Ulrika

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej igen! Jag skrev till dej för ett par månader sedan inför min förestående gastric bypass. :) Nu är det gjort, och jag är sååå glad. -10 kg på 7 v (-7 kg sen op för 4 veckor sedan :) )

Det syns sån otrolig skillnad på dej, och min kroppsbyggnad ser ut som din, hoppas verkligen att jag kommer lika långt som dej!



Gillar din blogg.



Hälsningar Helena

2010-06-18 @ 19:25:27
Postat av: Victoria!

Hej! Gud vad fin du har blivit! :) Jag ska göra min operation den 22/7 (alltså om typ en månad) och ska snart börja med Modifastkuren.... Har bara en liten fråga om det... Hur är det att bara äta modifasten? Blir man inte sötsugen eller hungrig? Väldigt tacksam för svar! Gillar dig blogg jag också! :)

M.V.H Victoria

2010-06-20 @ 23:48:49
URL: http://vickye.blogg.se/
Postat av: Victoria!

Hej!

Gud vad fin du har blivit! :D Jag ska själv göra operationen om ca 1 månad och ska alltså om 2 veckor börja med modifastkuren. Har bara lite frågor som jag hoppas du kan svara på :)

Hur är det att bara äta modifast? Blir man inte hungrig eller sötsugen?

VÄLDIGT tacksam för svar!

MVH Victoria

2010-06-20 @ 23:52:59
URL: http://vickye.blogg.se/
Postat av: Victoria

Oj, jag råkade visst skriva 2 inlägg :P

Jag har väntat i ca 2 år på operationen.... Okej då vet jag, det blir tufft men det funkar alltså :P

Tack för ditt svar! Jag lovar att du ska få höra mer längst vägen :P

MVH Victoria

2010-06-21 @ 12:37:11
URL: http://vickye.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej jag blir så grymt imponerad av att att du lyckats så bra. Sjl ska jag genomgå en GBP i sep och börjar bli sjukt nervös. Hur är det med den modifast kuren känner man sug när man äter den???

Jag längtar verkligen efter att förändra mitt liv då jag är mamma till två små barn oxå

vill kunna vara ute o leka med dom i trädgården utan att dö efter 5 min.

Det känns bra att ha hittat någon som har genomgått något man sjl ska genomgå.



Mvh Jessica

2010-07-06 @ 16:19:04
Postat av: Ulrika

Hej Jessica(försökte maila dig men det gick inte så jag svarar här)

>

> Vad spännande för dig, vet själv när jag väntade hur otålig jag blev :)

> men det är helt klart värt väntan. Jag blev sugen på saker när jag gick

> på modifast kuren fast det gick att hålla sig.. däremot så testade jag

> nutrilett först och det blev MYCKET jobbigare då. SÅ jag ändrade till

> modifast och den var helt klart bäst :) Vet precis vad du menar.. min

> äldsta blev kramigare för han tyckte det var kul att han nådde runt mig

> än tidigare så kom han inte runt med händerna :) . Det var mitt bästa

> beslut någonsin :) Jag har fått ett helt nytt liv, att jag kan springa är

> helt fantastiskt, nu tränar jag inför midnattsloppet vilket jag aldrig

> trodde jag skulle göra. Jätteglad för din skull, du får jättegärna

> berätta så jag får höra hur allt går och har du fler frågor får du

> jättegärna fråga

>

> Ta hand om dig

>

> Ulrika

2010-07-06 @ 22:14:05
Postat av: Anna

Hej!



Grattis till din stora viktnedgång

Jag fundera också på att göra en operation men har lite funderingar

Fick du betala operationen själv?

Har du haft några problem efter operationen?

Om man ska göra en tuff ansträning hur laddar man upp med mat till de då? Tänker om man ska springa ett lopp på 5km och orka



Ha en underbar sommar



Kram Anna

2010-07-08 @ 08:15:00
Postat av: Petra

Jag funderar på och göra en sådan operation... men jag är så nervös och rädd för komplikationer o.s.v. Jag har ialla fall skickat iväg ett intresseformulär till ett sjukhus i Göteborg (trots att jag bor i Skåne), så jag får väl ta det därifrån och se hur det känns med den informationen man får därifrån.

2010-07-12 @ 11:59:24
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: lotta

Hej! vilken skillnad :) visst är det skönt jag gjorde min op för 11 månader sen och har gått ner ca 38kg sedan själva op. jag har ca 13kg kvar att gå ner. men nu går det så trögt har stått stilla ganska länge nu, men man får väl ha lite tålamod mvh.lotta

2010-07-16 @ 15:42:48
URL: http://lottaotommy.blogg.se/

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0