Stress!!

Tänk om vi hade en stressfri värld, tänk vad skönt det skulle vara... och hur bra skulle inte människor må då! Igår blev det tok stressigt från jobbet eftersom jag inte kom iväg som jag skulle från jobbet... i morse blev det tok stressigt när jag skulle till dagis och lämna lilltjejen för att ta mig till jobbet i tid.. och lär bli stressig sen när jag ska hem ikväll... *suck* 

Hinner ni med hemmet och allt som ska göras? berätta hur gör man? kände mig så sjukt frustrerad igår när jag väl satte mig.. kl var väl omkring 19.30... då tänkte jag att jag skulle behöva göra en massa hemma men kände mig så slut....hinner inte med... barn, jobb, läxor, städa, tvätta, laga mat, handla.. Samhället är inte byggt på att man är ensamstående.. man behöver vara två vuxna i hemmet för att få det att fungera. Eller?

Kommentarer
Postat av: Terese

Hej!



Ja,du inte är det så mycket lättare för att man är två i hushållet. Vi hinner inte heller med allt som ska göras så som matlagning, tvätta, plocka undan, dammsuga etc. Vi landar i soffan runt 19.30 och är då ofta trötta efter dagens alla måsten...så en del får tyvärr vänta till helgen.

2010-01-22 @ 10:48:22
Postat av: Ulrika

Nä det är klart det är svårt för alla.. men är man två så går det ju dubbelt så snabbt.. menar den som kommer hem först kan ju börja med middagen...man kan ju dela upp det på andra sätt.. jag får förvisso hjälp utav de stora.. men men :) frustrationen har slagit till :)

2010-01-22 @ 11:01:54

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0