GBP!

Snart är det ett år sen jag gjorde gastricen.... vet att jag är väldigt positiv och pratar väldigt mycket fördelar, men självklart finns det nackdelar oxå.   Men det är såna nackdelar som jag hellre lever med än som det var innan. Exempelvis när jag var iväg och badade med barnen. Så efter badet så ska man duscha.. fanns inga som helst väggar eller nått mellan duscharna så det kändes väldigt öppet vilket inte alls kändes så bra för mig, jag har ju nästan gått ner 40 kg.. kroppen är inte som en 33 årings kropp kanske bör vara.. klart jag har lite extraskinn på magen... är det pinsamt.. JA gick det bra att duscha med alla andra där.. NEJ... så det var inge kul alls... och jag har fortfarande inte lärt mig vart gränsen går när jag festar... (vilket inte händer så ofta eg) men när jag gör det så måste jag dricka sakta annars går det väldigt fort utför... vilket man kan glömma när man börjar bli rund under fötterna haha :)  Det mesta har gått väldigt bra för mig om jag får säga det själv, trodde jag hade gått upp massor med vikt nu under julen/nyår men visade sig att jag gick ner lite så det känns bra

När man gör en gastric bypass så tar man en risk, finns inga som helst garantier på att allt kommer gå bra eller att man kommer må kanon. Men det var en risk jag var villig att ta för att få ett nytt friskt liv... för % att det går dåligt är kanske inte så hög.. men den finns där.

/Ulrika

100107

Kommentarer
Postat av: sara

jag måste ha väggar runt mig oom jag ska duscha på offentliga platser.. never att jag står där näck.. på vårt badhus har dem typ handikapp duschrum.. så där har jag ståt inne o duschat.. en dörr att stänga om sig,, fast där är ett runt hål som handdatg så folk kan ju glo in,, men då får dem bocka lite på knäna.. men det ger en ändån lite priveci..(stavning,,haha sådär,,)

2010-01-07 @ 11:35:48
URL: http://tjocksingelmamma.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hehe..ja sara jag har beslutat mig för att duscha med badkläderna på och sen duscha ordentligt när jag kommer hem om jag inte kan ställa mig i en sån handikapp dusch.. för det är fruktansvärt jobbigt känslomässigt :)

2010-01-07 @ 11:44:52
Postat av: Volangmamman

Halloj! Inspirerande att läsa om er som redan gjort en del av resan mot ett smalare liv. Jag är nyopad sedan 2 månader tillbaka och man har ju tankar om hur det ska bli...och det där med duschar på badhus har jag funderat en hel del på. Har en dotter som älskar badhuset och det har liksom varit hennes och pappas grej men jag älskar vatten och vill oxå vara med men bävar för att duscha med andra...ALDRIG i livet att jag kommer att våga det. Men, men vi får väl se!! Ha det bra!! // Volangmamman som tycker att volangerna är alldeles för privata!!

2010-01-15 @ 17:10:43
URL: http://volangerogaddhang.blogspot.com/
Postat av: Mats

Ska också göra operationen ! Hur är de egentligen?

2010-02-11 @ 17:33:35
URL: http://livetmedhopp.blogg.se/

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0