Dos 2

De stora barnen fick sin dos 2 spruta igår, Emma regaerade näst intill direkt. Och Sebastians biverkning kom under natten, så båda får vara hemma och kurera sig själva idag. Önskar jag kunde vara hemma och kolla till dom :(  Men men måste jobba.... jobbigt att känna sig otillräcklig, men jag är ingen bläckfisk sist jag kollade.

Båda barnen reagerar mer efter dos2 än dos1,  jag förklarade för sjuksyster att E hade fått en rejäl svullnad och rodnad efter första sprutan så hon skulle ta sprutan mycket saktare den här gången sa hon, E såg ut som om hon skulle svimma eller få en gråtattack vilken sekund som helst, stackars barn... hon var så rädd men SÅÅÅ duktig sa inget utan satt där och väntade tills hon var klar. Efter sprutan bjöds det på saft och pepparkakor. 

Sebastian var hos en kompis när jag gick dit med tjejerna  så han fick ta sig dit själv efter kompisen, vilket gick jättebra.  Märks så väl att barnen börjar bli stora nu ... så mycket de kan sköta själva :)

Nu ska jag ta en Ipren.. ont i nacken och huvudet

/U


Kommentarer

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0