10 december 1996

då var det en speciell dag, för då föddes nämligen min son Sebastian ♥. Jätte grattis till dig mitt fina hjärta ♥

 (klicka för stor bild)

Helt otroligt vad tiden drar iväg. Redan 14 år, han är längre än mig nu, kommit in i målbrottet. Så himla roligt. Han är jordens goaste kille (vilket han säkerligen inte vill att jag säger nu ska man ju säga tuff och cool).

Minns dagen som igår, jag var hemma och vilade mig. Kände en molande värk i ryggen, det var inte så jobbigt utan bara lite små besvärlig. Kunde inte riktigt stå upp. Värken kom med ca 5-7 min mellanrum. När hans  pappa kom hem sa jag att jag tror det är dags men vi har nog gott om tid på oss så fixa lite mat så äter vi. Precis när maten var klar och jag satte mig för att äta så gick det inte längre. Då kände jag att jag ville in till SÖS. Vi tog oss in och väl inne fick jag lustgas och epidural som inte han hjälpa... var öppen 7 cm när jag kom in .... totalt tog förlossningen 5 1/2 timme :) Helt ok för en förstföderska. Sebastian vägde 4385 g och var 48 cm LÅNG :) Föddes kl 1.03. En rolig grej med graviditeten var att jag inte kunde äta någon sorts av korv för då mådde jag illa. Men efter förlossningen då vi fick vår första måltid var korv så tänkte Sebastians pappa hur ska det här gå, men jag åt och var glad. Så graviditets nojan var helt väck :)

Var en del komplikationer under förlossningen men vi stannade kvar 3 dgr på SÖS, fick se sjuksystrarna gå i luciatåget innan vi åkte hem. Så himla mysigt


♥ Älskar dig Sebastian Anton ♥





Kommentarer

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0