Facebook!

Har faktiskt precis upptäckt att många barn i mina äldsta barns klasser använder sig utav facebook. När är det ok att de introduceras??

Facebook själv har en åldersgräns: 

Barn under 13 år får inte använda Facebook. Föräldrar till barn mellan 13 och 18 bör överväga om de inte bör vara närvarande när barnet använder Facebook.

De uppmanar även till detta på facebook:

För föräldrar:
Facebook uppmanar föräldrar att tala med sina barn om vilka faror som kan finnas på webben och se till att barnen använder Facebook på ett säkert sätt. Ett alternativ kan vara att installera övervakningsprogram i datorn, om föräldrarna är oroliga för vad barnen kan råka ut för på webben. Barn måste vara införstådda med att de bör berätta om olämpligt eller stötande material på Facebook för sina föräldrar och även anmäla detta till Facebook med hjälp av verktygen på webbplatsen. Föräldrar bör påminna barnen om att de ska följa säkerhetanvisningarna på den här sidan när de använder Facebook.



Mm.. ingen utav mina har registrerat sig på facebook, men någon dag lär det garanterat bli så. Men tänkte jag skulle hålla på det så långt det går.

Så dagens fråga lyder:

När tycker du att det är ok att barnen registrerar sig på ex facebook eller annan community?

/ulrika


Kommentarer
Postat av: Terese

Svår fråga måste jag säga.

Själv skulle jag nog försöka vänta så länge det gick med att låta Tyra registrera sig på något community. Sen beror det kanske lite på vad det är för community det gäller...men vad vet jag:)



Vi skulle jätte gärna ta en fika fram över med er. Var ju väldigt länge sen vi sågs...Tyra har blivit stor :)

2009-10-28 @ 13:33:36
URL: http://tesa.mankans.com
Postat av: Mikela

Felicia har ju haft konto på facebook nu i ett halvår eller så och hon blir ju snart femton..det är ju svårt att hindra dem kan jag ju känna eftersom detta är ett nätverk ALLA har. Men däremot kan man ju försöka ha lite koll på vem de addar och så, det försöker jag ha i allafall så de inte hittar en massa puckon för såna finns det gott om:)

Men så länge det är kompisar man känner igen så tycker jag det är relativt harmlöst...

2009-10-28 @ 22:22:07
Postat av: Diana

Det är ju jättesvårt. Men när de är nå barn som skickar vänförfrågan till mig så nekar jag alltid de. Tycker de kan vara för mycket vuxengrejer där.

2009-10-31 @ 20:56:37
URL: http://dianachaaya.blogg.se/

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0