ibland så undrar jag!

Igår när jag var på väg hem så såg jag en äldre dam som kom in på tunnelbanan, nu är det så att jag näst intill alltid lyssnar på musik på vägen hem. Men ser att hon går fram till en pojke som sitter framför sin mormor/farmor  och damen säger något till pojken, varav pojken snabbt reser sig och kämpar med en stor resväska. En annan man erbjuder sig att hon kan sitta där men nä hon ska promt sitta där pojken satt,  och jag ser hur hon dividerar.. så jag tar ur lurarna hon nästan skäller på mannen för att han inte reste sig på en gång. Visst jag håller med, man ska flytta på sig så äldre får sitta  MEN jag tycker inte att äldre ska få vara fräcka för det,  och inte nog med det, hon skulle bara åka en station så hon bråkar sig till en plats för att gå av strax därefter, och hon såg inte ut som om hon inte kunde ha stått den stunden.  Så det kändes som en grej hon bara behövde få göra.  Samma sak som om man står i kö till buss eller liknande, då en äldre tränger sig före.. de vill att unga ska respektera äldre men ibland kan det vara svårt när de inte respekterar de unga. Ungefär som man säger -ge och ta :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så störigt! Dessutom vet man ju inte vad de andra passagerarna kan ha för sjukdomar o dyl.

Man kan ju inte ta för givet att alla är friska som är under 70 år! Människor....

2009-06-18 @ 09:38:22
Postat av: Ulrika

Hehe ja precis :) Tyckte så synd om den lilla pojken, väskan var ju nästan större än honom själv men han flyttade tappert på sig

2009-06-22 @ 07:58:49

Tyck till här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0